Логотип

Війтівецька територіальна громада

Вінницька область, Хмільницький район

Підсумки опитування мешканців і підприємців

Підсумки опитування мешканців і представників бізнесу

 Війтівецької сільської територіальної громади

 

У травні 2021 року працівниками Війтівецької сільської територіальної громади в рамках збору даних для Стратегічного плану розвитку громади на 2021-2030 роки проведено опитування

            Опитування проводилось в анонімному режимі. Представники ОМС Війтівецької громади намагались отримати точку зору мешканців на ключові питання щодо життєдіяльності усіх верств населення і умов ведення бізнесу.

1.1. Підсумки опитування мешканців громади

 

Рис.1

Як випливає з діаграми (рис.1), позитивні настрої щодо комфорту проживання на території Війтівецької громади декларує 47 відсотків опитаних, а 14 % бачать тут майбутнє своїх дітей. Разом з тим, 24 % зазначили, що просто змушені  мешкати у цій громаді, а 8 % заявили, що не бачать перспектив для розвитку. І лише 2% готові рекомендувати громаду своїм знайомим.

 

Рис.2

            На питання, чи є у громаді Ваша власна нерухомість, ствердну відповідь надало 72% опитаних, 20% зазначили, що не мають власного житла, 5 % планують його придбати, а 3% - продати.

рис.3

Найбільш позитивно опитані мешканці оцінюють стан та діяльність освітніх закладів громади та стан медичного забезпечення. Менш задоволені вони є якістю комунальних послуг, отриманням культурних послуг, умовами для бізнесу та станом  навколишнього природного середовища.

Більше половини опитаних екологічний стан у громаді оцінили «задовільно».

Найбільш невдоволені мешканці громади Станом доріг і тротуарів, можливістю працевлаштування та інфраструктурою відпочинку.

рис.4

Основною перешкодою для розвитку громади на думку опитаних є недостатня громадська ініціативність та активність мешканців та безробіття. Крім того, опитаних турбує недостатня підприємливість мешканців громади та відсутність можливості для самореалізації.

 

Найбільш пріоритетними завданнями з точки зору опитаних, крім  зменшення рівня безробіття і покращення водопостачання, є ремонт вулиць та доріг між населеними пунктами громади, підтримка фермерства, розвиток малого і середнього підприємництва, благоустрій та сприяння розвитку промислових підприємств.

рис.5

Більшість опитаних налаштовані оптимістично щодо можливості реалізації цих завдань. 74% з них вірять, що це вдасться зробити.

рис.6

Основним ресурсом для розвитку громади, як свідчать дані, представлені на рис. 6 є місцеві підприємства і підприємці. Важливим чинником, який позитивно впливає на розвиток громади, з точки зору опитаних  є також вільні земельні ділянки у громаді, вигідне географічне положення, приваблива природа та прогресивна та дієва місцева влада.

рис.7

У відсотковому вимірі 64% опитаних мешканців становили жінки, 36% - чоловіки. 41% респондентів це особи у віці 25-40  років, 27% - у віці 40-50 років, 19% -50-60 років. 8% - це молоді люди у віці до 25 років.

За родом занять – 24% - це безробітні, 10% -  53% - працюючі, 10% - пенсіонери  12% - підприємці.

рис.8

1.2 Підсумки опитування представників бізнесу

рис.9

            Як видно з рис.9 більша частина опитаних представників бізнесу  розпочала свою діяльність у період 2010-2014 років (45%), 33% - у період до 2005 року.

рис.10

Власниками підприємств в громаді, які представляють респонденти, 22 відсотки представляють українські юридичні особи, 78% - фізичні особи – підприємці.

рис.11

Збут продукції переважно відбувається в межах Хмільницького району Понад 9%  продукцію збувають в інші області України.

рис.12

У 2021 році більше половини опитаних не очікує значних змін в об’ємах зростання чи зниження виробництва (продажу) (рис.12).  Чотири респонденти – сподіваються на зростання.

рис.13

Більшість підприємців, які взяли участь в опитуванні, не відчувають значних проблем з наявністю постачальників та ринків збуту. Частина – повідомили про наявність конкуренції у своїй сфері.

рис.14

            22 відсотки опитаних зазначають про проблеми з наявністю спеціалістів, 45% опитаних, таких проблем не відчувають, проте, 33% передбачає їх у майбутньому.

Особливо це стосується:

електрозварювальників,

водіїв грузових автомобілів

механгзаторів

 

рис.15

            Інвестувати значні суми у розвиток власного бізнесу можливо актуальним буде  у майбутньому. У поточному році це планують зробити понад 33 відсотки опитаних.

Жоден суб’єкт господарювання серед опитаних не планує переносити свою діяльність до іншої громади.

рис.16

Основними чинниками, які гальмують розвиток громади, на думку підприємців є недостатня підприємливість мешканців громади, зношеність інженерних мереж, низька якість дорожнього покриття, відсутність можливостей для самореалізації (рис.17).

рис.17

            Серед найбільш пріоритетних завдань для розвитку громади підприємці зазначили: покращення водопостачання, ремонт доріг між населеними пунктами, Зменшення рівня безробіття, розвиток малого та середнього підприємництва.

 

Рис.18

            Ствердну відповідь чи ці завдання можуть бути виконані у середньостроковій перспективі дало 63 % опитаних.

Щодо перспектив розвитку економіки громади, більшість опитаних найбільш перспективними вважає сільське господарство, переробку сільськогосподарської продукції

рис.19

            Позитивно діяльність органів місцевої влади, депутатського корпусу і сільського голови оцінює більшість опитаних підприємців (рис.19).

Рівень співпраці із зазначеними нижче особами/організаціями виглядає наступним чином (рис.20).

рис.20

            Величина тіньового бізнесу на думку опитаних вагається в межах 30 відсотків.

Методичну та експертну підтримку в процесі опитування мешканців та бізнесу працівникам Війтівецької сільської ради надав експерт з розвитку територій Юрій войціцький.

 

Прикріплені файли:

підсумки опитування